Zelf heb ik geen groene vingers, maar een bos bloemen fleurt mijn huis vaak toch wel op. Ik werd benaderd door Greetz of ik het leuk zou vinden een bos bloemen via hen te ontvangen. Greetz is vooral bekend van de leuke kaarten die ze verkopen. Maar er zijn sinds kort ook cadeau’s toegevoegd aan het assortiment, waaronder een collectie bloemen, waarbij je uiteraard ook een Greetz kaartje mee kunt sturen.
Al voor de kerst bestelde ik de bloemen en in het bestelproces kon ik zelf beslissen wanneer de bloemen bezorgd zouden worden. Heel erg handig. Ik koos een datum uit waarop ik zeker wist dat de kerstboom al opgeruimd zou zijn en zo kreeg ik ruim twee weken later een pakketbezorger voor de deur die een grote doos van Greetz kwam brengen. Ik was benieuwd naar hoe de bloemen het hadden overleefd in een kartonnen doos.
Na het openen van de doos was ik verbaasd. Ik was ervan overtuigd dat ik een ander boek besteld had. Namelijk het boeket ‘let it snow’. Het maakte in mijn geval niet zoveel uit, want deze bos vond ik ook mooi. En hoewel ik begrijp dat de collectie bloemen ruim twee weken later misschien anders is, had ik het wel heel fijn gevonden als Greetz me dit had laten weten. Voor hetzelfde geld had ik de bos bloemen naar iemand anders toegestuurd en had ik bepaalde wensen.
Ook zie je duidelijk dat de groene bladeren niet allemaal heel zijn en de rozen begonnen al een beetje te verkleuren. Dat vond ik eerlijk gezegd wel een beetje een tegenvaller. Zeker omdat ze een acht dagen versgarantie geven.
De volgende bloemen zitten volgens de website in dit boeket:
- 3 witte rozen
- 1 groene hortensia
- 2 witte chrysanten
- 3 witte leeuwenbekken
- 2 witte germini’s met zwart hart
- 2 witte heidelbeer met sneeuw
- diverse siergras en sierblad
Helaas zitten er in het boeket echt maar 2 witte rozen, 2 witte leeuwenbekken en 1 witte chrysant. En hoewel het een mooie bos bloemen is, krijg je niet wat er beloofd wordt.
Al na drie dagen begonnen de eerste bloemen te knakken. En ik weet dat ik geen groene vingers heb, maar ik heb me gehouden aan de ‘gebruiksaanwijzing’ qua verzorging. Een van de twee leeuwenbekken ging als eerste hangen. En de tweede is niet eens voor de helft uitgekomen.
De acht dagen versgarantie is er ook al één die niet waar gemaakt wordt. Wat dat betreft blijven de bloemen bij de Jumbo veel langer mooi. En daar betaal je minder dan de helft voor een mooie bos bloemen.
Wat mij betreft wordt de plank een beetje misgeslagen op deze manier. Het idee is heel erg leuk, de uitvoering wat minder. Je kunt beter de plaatselijke bloemenwinkel bellen om een bestelling te plaatsen. Dan weet je zeker dat je een mooi boeket krijgt en daarnaast ook krijgt wat je bestelt. En voor de prijs voor dit boeket (€ 24,95 exclusief verzendkosten van € 4,95) weet ik zeker dat je op andere plekken meer tevreden zal zijn over je bos bloemen.
Toch moet ik Greetz nageven dat het prima is opgelost. Ik heb ze laten weten niet tevreden te zijn over het ontvangen boeket en dat begrepen ze goed. Als excuus ontving ik opnieuw een hele mooie bos bloemen en een kaartje van de Greetz klantenservice. De bos bloemen staat mooi op mijn tafel en ik ben helemaal tevreden. Bedankt, Greetz!
Leave a Reply